Północną Drogą, czyli z cyku "Szepcząca szepcze wierszem" :)

Modlitwa dla Jörð

Matko moja,
Dziękuję za Drzewa
i za Strumienie.
Za ziarna rozkwitające z Twego łona.
W twoje ziemiste dłonie
wtulam stopy zbiegane.
W twoich włosach
słucham ciszy ptasich treli.
Matko Moja
Wiecznie Brzemienna
Twoje błogosławieństwo
spływa na mnie Deszczem.
Motyl na Twoim ramieniu
moją Duszą przy tobie.

                    [26.05.2018]





Modlitwa do Wszechojca

Myślą i Pamięcią wzlatuję
na kruczych skrzydłach.
Zawieszona między światami.

Nastawiam dłonie
w kształt kielicha,
chwytając mądrość
spojrzenia twego oka.

Ojcze zatrzymany w Drzewie,
imiona twe runami
w kamieniu duszy ryję.

Za cieniem szubienic
ofiarę przelewam
miodem i krwią.
Walka się toczy.
We mnie.

Twoim imieniem siódmym
Przekuwam imię dziewiąte.

Zdejmuję Maskę
z oblicza gniewu.
Uśmiecham się,
miecz tobie oddając.
[08.07.2018]

WYRD

Uwikłani w sieć zdarzeń
zwabieni przynętą wolnej woli,
chwytamy linę losu.
Iluzoryczny pewnik
naszej drogi.

Na rozstaju zaplecionych węzłów
dokonujemy wyboru.
W prawo. W lewo.
Czasem na skos.
Zawsze do przodu.
Nigdy w tył.

Odgrywamy rolę
potężnych kowali,
niczym Brokk i Sindri.

I tylko Nory się śmieją
zwrócone twarzą 
w stronę Wszechświata.
[08.07.2018]

Komentarze